niedziela, 21 czerwca 2015

Amigurumis

Szydełkowania ciąg dalszy. Tym razem dla najmłodszych:) Amigurumi czyli małe maskotki robione na drutach lub też na szydełku. Wymyślono je w Japonii. Samo słowo amigurumi oznacza *ami*- szydełkowy lub na drutach oraz *nuigurumi* czyli wypchana zabawka(np. maskotka). 
Na amigurumi natknęłam się całkiem przypadkiem w internecie i muszę powiedzieć, że zakochałam się od pierwszego "spojrzenia". Tego samego dnia kupiłam potrzebne włóczki i tak oto powstała moja żyrafa. Schemat na podstawie którego wykonałam moje ami dostępny jest na blogu>>>  ilovebuttonsbyemma Schemat jest w języku angielskim. Nos i buzia są zrobione z włóczki, a oczka to tzw. safety eyes. Jedyne modyfikacje które zrobiłam to dodałam ogon i grzywę. 
Samo wykonanie żyrafy postawiło przede mną kilka wyzwań. Przede wszystkim trzeba robić w miarę ciasno oczka, a najlepiej wziąć  mniejsze szydełko niż jest zalecane do wybranej przez nas włóczki. Kolejną rzeczą są małe elementy, bo ami robimy najczęściej z kilku elementów które potem łączymy-zszywamy. Rogi mojej żyrafy raczej nie należały do przyjemnych w wykonaniu. Mało przestrzeni do szydełkowania że tak to nazwę, może to również kwestia wprawy. I najważniejsza rzecz którą odkryłam dopiero po skończeniu mojego ami. Zmniejszanie ilości oczek zdecydowanie powinno się robić metodą tzw. niewidoczną, czyli łapiąc tylko o pierwsza nitkę oczka. Tutaj od razu link do filmiku z wytłumaczeniem>>>  How to Invisible Decrease in Single Crochet  Niestety wykonując moją żyrafę nie znałam jeszcze tej techniki więc nie obyło się bez kilku mały dziur. Ale jak to się mówi.. praktyka czyni mistrza.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz